Slutsummering

SA1417 har seglat cirka 10 000 distans, varit 91 dagar till sjöss, tillbringat 93 dagar i hamn och besökt 14 länder.

Jag är så otroligt glad att jag har fått tillbringa ungefär 2000 av dessa distans med dem, samt fått vara 23 dagar till sjöss, 33 dagar i hamn och besöka 6 länder i deras sällskap. Det är de som gjort resorna till de fantastiska upplevelser de är!

Nu är deras sista resa med T/S Gunilla som elever slut och de har en månad hemma på skolan tillsammans innan det är dags för studenten. Jag tror och hoppas att den månaden kommer att präglas av det vi pratade om innan den här sista resan, d.v.s. en fantastisk och fenomenal tid tillsammans!

Idag har vi haft sista morgonuppställningen och förbereder oss nu för att lämna T/S Gunilla och Miami.

Vi tackar för oss och lämnar över stafettpinnen till eleverna i NA1518 och SJD1518 tillsammans med deras utbildningsledare Jonatan, som idag mönstrar på för att påbörja seglingen hem mot Öckerö.

Fair winds!

Katarina Lindgren