Smörbrist och lovebombing

I går var det alla hjärtans dag och detta måste självklart firas.

Allt ska gå i kärlekens tecken och planen var kärleksmums, lovesongs och lovebombing. För att spara lite tid tänkte jag baka natten innan, då slipper kockar och backisar ha mig rännande runt i byssan som är liten som den är utan en extra Dosa. Sagt och gjort! Jag höll mig vaken och hade bästa ”bakningsmood” när jag efter mycket letande konstaterade att smöret var slut. Det går ju inte att baka kärleksmums utan smör eller margarin så jag travade tillbaka till min hytt och somnade.

Plan B blev att tänka ut något annat som kunde passa till kvällens aktivitet och i byssapärmen stod det att vi har mandelmassa. Perfekt! En mandelmassabotten med chokladmousse känns väl lite kärleksaktigt, eller? Så blev det! Tre stora formar med en helt ”freebasead” kaka som gick åt som smör i solsken under kvällens lovebombing. Vad man gör en sådan kväll? Man skriver sitt namn på ett tomt papper och skickar runt det till alla deltagare. Alla får i uppdrag att skriva något fint, snällt, kärleksfullt och/eller värmande ord i allmänhet till varandra. När alla har skrivit på allas lappar får man tillbaka ett fint pappersark sprängfylld med fina ord. Det värmer då och alla andra gånger man läser. Är man som jag, lagd åt det lite gråtigare hållet, somnar man dessutom lyckligt tårögd över allt fint eleverna skrivit. Kvällen var supermysig och alla gick runt med stora leenden!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare