Sol i Alghero

Nu sitter jag uppe på däck i solen och skissar på vad jag ska skriva till er där hemma. Framför mig målar en av eleverna en av pållarna och framme under backen storstädar ett stort gäng av eleverna tillsammans med några ur befälet.

På kajen strosar folk förbi i dunjackor, till skillnad till oss ombord som nästan alla går runt i T-shirt. På kajen finns även ett antal restauranger med uteserveringar som är halvfulla till fulla med människor. Från en av restaurangerna spelas livemusik.

För några timmar sedan hade vi besök av en marinbiolog som var ombord för att förbereda för en föreläsning han ska hålla för oss imorgon. Förberedelserna gick bra och jag ser mycket fram emot at höra föreläsningen imorgon.

Ännu en fin dag med NaSj1821