Sol, sol och sol

Det är ingen hemlighet att vi under resan saknat det varma, soliga väder man förknippar med Kanarieöarna. Ofta har vi varit klädda som om vi var hemma, i minusgrader trots att vi haft det betydligt varmare än i Sverige.

Nu har det dock hänt. Regn, blåst och arga moln har försvunnit och från en klarblå himmel lyser solen med sina varma strålar. Efter två månader ombord på Gunnis vill de flesta ändå ha lite solkyssta kinder när vi väl kommer hem. Direkt efter uppställningen har vi lektion i ungefär en timme och sedan droppar eleverna av en efter en. Solkräm, handdukar och en bra bok packas ner för en dag på stranden. Vi har hamnat i marinan som i sin tur ligger väldigt nära en lite mindre strand. Så vi behöver inte ens gå särskilt långt för att njuta. Vill man ha lite mer liv och tillgång till fler lunchrestauranger måste man gå en liten bit längre.

Vi börjar lite smått att tänka på vår hemresa nu, att få krama om nära och kära, kanske åka skidor och skrapa lite vindrutor. Men de dagar som är kvar tänker vi njuta, ha avslutningsmiddag, packa och städa så klart.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsen, utbildningsledare