Sugen på matte

Lektionerna är i full gång och eleverna är väldigt flitiga.

Vi har hittills haft marinbiologi, svenska, matte, fysik och kemi. Vilket kan vara lite svettigt när en är skolad humanist. Som tur är finns det en stor samlad kompetens bland befäl och internet så allt har funkat fint. Lärarna skickar även med det material som behövs för att kunna lösa uppgifterna. Det kan vara allt ifrån PDF till inspelade genomgångar som lärarna förberett hemma på skolan. Många gånger är det både material som eleverna kan läsa och filmklipp där läraren förklarar saker extra ingående.

På lektionen tidigare idag ropade en av eleverna ”Jag är så sugen på att räkna matte!” det kom så innerligt och det var flera som hakade på. Det är fint att få vara med och se när elevens egen nyfikenhet väcks. Glöden som kommer inifrån flammar upp och brinner länge. Den har även en förmåga att sprida sig till andra.

// Anna Ågren