Väl ombord

Nu har SA2124 mönstrat på. Och vilken start vi fick! Efter bara några timmars sömn är hela gänget på plats på däck för genomgång av dagens program. De möttes av ett glatt befälsgäng och efter en vacker sång för födelsedagsbarnet satte vi igång med dagen ombord.

Att flyga genom Europa i pandemitid har förstås sina utmaningar. Min uppfattning är att det mesta av arbetet måste man lägga ner inför att få flyga i form av intyg, nedladdade QR-koder och vaccinpass. Ett stort tack till alla föräldrar som hjälpte till där hemma! Väl på flygplatserna går allt smidigt och det var inte så många gånger någon var så intresserad av våra nedladdade koder och dokument. Sammantaget gick det hela smidigt, även om det blev en lång dag. Vi var på båten först efter midnatt.

Och ja. Det applåderades förstås vid varje landning. Pinsamt nog. Den enda applåden jag stämde in i var när vi såg Gunilla ligga vid kaj.

Det ska bli kul att segla med det här gänget. Vi har en fantastisk resa framför oss med spännande resmål och intressanta studier. Men det tar vi i en annan blogg.

Allt väl ombord,

Brita Malmcrona