Vilken härlig dag!

Vår sista dag på det här benet bjöd på både härliga överraskningar och planerade trevligheter. Till överraskningarna räknar jag förmiddagens besök av en flock lekfulla delfiner. De vackra djuren lät sig villigt fotograferas när de hoppade framför bogen men det var inte förrän jag stoppat undan kameran som höjdpunkten kom. En ensam delfin som tog ett rejält skutt och slog volt 2-3 meter ovanför vattenytan! Helt magiskt!

Att sedan komma in i lilla mässen och bli serverad nybakt kanelbulle till tiofikat gjorde ju inte saken sämre. Och att ytterligare ett par timmar senare få glädjas med eleverna över ett spontant badstopp spädde förstås ytterligare på den muntra stämningen.

När man sen inte trodde att det skulle kunna bli så mycket bättre, väntade nästa positiva upplevelse, en riktig fullpoängare till kaffedopp! På chokladcafét i St George hade jag nämligen inhandlat en ”chocolate caramel tart”, det vill säga en ca 7 cm stor minipaj. Botten verkade gjord av småkakedeg, ungefär som sådana där små chokladrutor med pärlsocker ni vet. Här rörde det sig emellertid enbart om ett chokladsmakande , torrkakeskal fyllt med ca 7 mm härlig smörkola toppad med 3-4 mm halvseg mörk chokladtryffel. Resultatet blev helt enkelt strålande!

Mindre strålande blev nog däremot resultatet av kvällens ”Pubquiz”, som gick av stapeln på halvdäck. Men vad gjorde väl det när hela eventet i sig var så trevligt?!

KiKi Åstrand

utbildningsledare