Äntligen Kuba!!

Ett av de hamnstopp jag varit extra taggad på och sett på med längtande ögon, denna längtan var dock något som fick vänta när febertermometern skrek rött och jag flyttade in i sjukhytten.

Med hög feber har jag kvar på Gunilla sett mina vänner gå ut på Havannas gator men idag är jag frisk, äntligen!

Dagen har bestått av både frivakt och planerade aktiviteter med hela klassen, vi startade morgonen med hamnens första skolbesök, vilket var en skola för ungdomar mellan 18 och 25 års ålder med inriktning på hantverkaryrken för att kunna restaurera staden. Efter lunch tog vi bussen för att besöka en högstadieskola.

Resterande tid av denna måndag när vi hade frivakt, spenderades både på Gunilla och i hamn. De två timmar vi hade frivakt mellan besöket efter lunch och middagen som serveras 18:00 på Gunilla hängde jag på backen och läste.

Efter att middagen ätits gick jag och några fler ut med målet att hitta glass. Istället för att vi hittade glass var det ett par kubaner som hittade oss som vi pratade med i över en timme. Tillslut fick vi vår glass. Äntligen glass!

Maja