Bahamas var nice men skumt.

Dagen började med att hela naturklassen åkte i omgångar med Annas fina hyrbil till en strand.

Där fanns gratis wifi så vi fick i uppgift att ladda ner novellen The old man and the sea av Hemingway. Vissa av oss låg och läste boken och andra badade i det 26 grader varma vattnet och solade i den stekande solen. Jag var en av stekarna men det negativa med det var att många av oss brände sig så nu ser ungefär 70% av oss ut som kokta humrar, plus att jag behöver läsa boken nu istället. Sen var det dags för hemgång, vi fick åka en tredjedel i taget. Men innan ens första gänget hade tagit sig hem så gick hyrbilen sönder. Så vi som var kvar på stranden fick ringa vår trogna taxichafför som vi åkt med dagen innan. Han kom efter 20 minuter med två minibussar och tog oss alla hem i säkerhet. Väl på båten var det dags för påskmiddag och klockan 19.30 var det dags att kasta loss. Jag tror att vi alla var överens om att Bahamas var ett gött stopp att stanna och sträcka på benen på men det var också skönt att komma därifrån.

Danute, babord 8 april