Bara ett par dagar kvar

Även om det är tre dagar kvar tills vi kommer fram ser man hur alla smått börjat förbereda sig på att gå ut och planera va de ska göra. De elva dagar som passerat har blandade känslor hos alla skulle jag nog säga, även om dagar flyter ihop och går för snabbt känns det som man varit ute till sjös i månader.

Dagen började med att styrbords vakt gick och la sig efter sin nattvakt då de blev avlösta av babord som bara precis börjat sina fyra långa timmar. Då hela vakten ramlade in genom dörren mötes alla av doften av kemikalier då vi bara timmar tidigare städat hela inredningen. Redan 10 min efter avlösningen låg man i kojen redo att blunda innan dags vakten börja.

Purrningen inför dags vakten var sen så alla vaknade lite efter varandra då andra börjat göra sig redo för frukost och vakt.

Ute på däck var det kyligt och blåsigt och flera lager kläder hade de som mådde bäst. Vakten gick onormalt fort för att ha varit sämre väder då man inte brukar göra så mycket.

Lunchen var köttfärssås och spagetti och när hela vakten storma in i lilla mässen hade kaoset för bakisarna bara börjat då vi alla var som hungriga fågelungar som gapade efter mat. Även middagen var kaos då vi alla för tredje gången under dagen storma lilla mässen.

Dagen innehöll även en säkerhetsövning då Maurits och Adam skulle öva rökdykning utan rök. Jesper hade också någon form av genomgång av vad som ska hända när larmet går och vad vi elever kan göra vid brand.

Vi alla här ombord saknar er där hemma och önskar er det bästa, Tack för mig!

Linus Torstensson