Besök hos värdfamiljen

Jag vakna upp 07:00 precis som varje morgon. Jag hoppade ner för kojen och drog på mig mina kläder som låg i en hög på durken.

Jag gick ut till frukosten. Jag åt det vanliga yoghurt med cornflakes och russin. Efter det var det uppställning på däck. Johan gick igenom vad som skulle hända under dagen.

Han berättade att vi skulle packa ner det vi behövde o stå uppställda på kajen. Och vara redo för att åka till värdfamiljerna. När alla var inräknade så började vi gå till mötesplatsen. Där våra värdfamiljer stod o väntade på oss. Vi skulle sova två och två. Jag hamnade med Tobias vilket kändes skönt för vi kände varandra sen innan.

Vi stod och kollade på dom okända människorna. Och undrade vilka som skulle bli våran värdfamilj.

Nervositeten kröp lite i en man visste ju inte vilka människor det vad man skulle hamna med. Till slut ropade Johan upp våra namn. Vi gick fram och där stod en familj. Jag och Tobias presenterade oss och Alberto som var sonen gick fram och började presenter hans familj. Han berättade att dom inte kunde någon engelska. Så han fick fungera lite som en tolk. Han berättade vad vi skulle göra under dagen. Vi skulle få en rundtur på deras favorit ställen i Barcelona. Efter det skulle vi äta på en restaurang som dom brukade gå till.

Vi började vandra runt i Barcelona o Alberto ställde lite frågor. Efter ett tag kom vi fram till restaurangen. Det var en pizzeria. Jag blev glad för var riktigt hungrig.

Efter resturang besöket åkte vi hem till dom med deras Bil. Vi lämnade våra väskor och fick en rundtur i deras hus.

På kvällen skulle vi på en liten fest som alla värdfamiljerna varit med och organiserat. När vi kom fram till skolan där vi skulle vara så fick vi en rundtur på skolan den va väldigt stor jämfört med ÖSG. efter rundturen åt vi lite fika som värdfamiljerna hade bakat. Sedan så lyssnade vi på musik å pratade.

Senare på kvällen var det dags att åka tillbaks till värdfamiljerna’s hus. Direkt när vi kom innanför dörren så gick alla och la sig. Själv var jag riktigt trött så jag somnade nästan sekunden jag la mig i sängen.

Melvin Fast, babords vakt