Bra men långtråkigt

Hej Sverige! Hej nära o kära, inte så kära, bekanta och obekanta.

Idag är det tredje och sista dagen av sjöbenet. SKÖNT! Jag och många andra är superdupertrötta. Kanske är det för att våra rutiner har ändrats eller kanske för de tröttande sjösjuketabletterna. De allra flesta har börjat få bukt med sitt illamående i alla fall. Lagom tills vi går i hamn, hehe.

Dagen började för mig och min vakt midskepp som vanligt klockan 04:00. Då satte arbetet i mörkret igång och alla väntade på att nattfikat skulle serveras, just denna morgonen blev det toast. Yummie!

När vakten var klar klockan 08.00 åt vi frukost och sen gick jag och de flesta andra till kojs. Det är verkligen allt jag har gjort under detta sjöbenet. Sovit, ätit, och arbetat. Efter lunchen var det lektioner, idag hade vi historia och religion.

Sen var klockan 16:00 och det var dags för vakt igen. Jag fick en lugn vakt då jag och två andra var post. Alltså rorgängare, livbojsvakt och utkik. Det blev mycket stillastående för oss men den resterande vakten hade det desto mer hektiskt. De fick klättra ända upp till högsta rået i mörkret för att beslå seglet.

I helhet har dagen varit bra men lite långtråkig.

Mvh/ elev sab1720 midskepp