Crookeed tree

I morse var det en sådan morgon när man vaknar upp och inte har någon aning om vart man befinner sig. Istället för att vakna upp i ett becksvart rum av en massa buller och brak, vankande vi idag upp av solljus och av minst 10 olika fågelsånger från några av Belize unika fågelarter.

Vi har nämligen gjort en lite längre utflykt till ett super härligt ställa som heter Crookeed tree. Naturen är otroligt fin här, för att inte tala om människorna som jag personligen har blivit så inspirerad av. Trotts att många lever knapert är de otroligt lyckliga, vilket vi gott och väl kan ta efter i våra västerländska liv.

Eftersom vi inte återvänder till Gunilla för ens imorgon har vi idag spenderat hela dagen här på Crookeed tree. Stora delar av eftermiddagen gick åt till att spela basseball. Det var som om tiden hade spolats tillbaka till att man var tio och var på läger. Dock fanns det ett desto större allvar på planen den här dagen. Eftersom att den stora, långa grässtranden var till för fågelskådning, fick vi spela på någonting som skulle kunna beskrivas som en ny hyggen rosträdgårdsåker. Marken var stenhård och fylld med törner och annan bröte. Om man ramla, vilket jag förvånansvärt nog inte gjorde men som många andra gjorde, var man körd. Med andra ord handlade det om blod, svett och tårar. Dock klarade sig babord från tårarna då vi var för grymma och vann hela turneringen.

Bortsätt från att ha lekt av oss har vi gått på fågelskådning, ätit god, traditionell Belizisk mat, gjort upp en kvällsbrasa, slappat och bara njutit av varandras sällskap. Det har varit en riktigt god dag. Jag tror att jag talar för alla när jag säger att det var välbehövt med en liten paus från Gunilla.

Hälsningar från oss genom Elin