Elevblogg 25:e oktober

Idag var det som nästan vilken dag som helst i en hamn. Vi gick sju på morgonen för att äta frukost och sedan gå på uppställning. Vi hade lektion som vanligt klockan 08:30, under lektionen mätte vi hamnvattnets densitet och räknade ut ungefär hur mycket vatten Gunilla tränger undan när hon ligger i vattnet.

Efter lektionen började våran fritid, vi fick gå ut på stan och göra vad vi själva ville. Men jag valde att stanna inne och sova några extra timmar. Jag åt lunch vid 12 och la mig i sängen för att kolla på film en stund. Runt 3 tiden gick jag ut på stan med några kamrater, vi tittade runt i olika affärer och små butiker på gatan. Men allt vi hittade var läsk och någon slags gelépudding med smak av karamell.

Vi åt på KFC där de ett riktigt bra erbjudande, en Megabox bestående av två stora kycklingburgare, en mellan pommes frites, en glass och en mellan läsk, allt för bara 5 euro! Vi kom tillbaka till båten runt 17:30 och åt lunch vid 18:30.

Runt åtta tiden på kvällen gick vi ut till köpcentret precis utanför båten. Vi gick in och kollade lite på kläder, vi hittade tillslut en enhörningsdräkt som vi blev mycket förtjusta i. Vi köpte den till vår käre vän Felix som använder den som pyjamas.

Axel Gansmoe Glans, midskepps vakt