Elevblogg 29:e oktober

Dagen började som vilken annan morgon här på Gunilla, vi blev purrade klockan 07:00 och vid 07:15 serverades frukosten.

Efter uppställningen klockan 08:30 berättade Johan att vi skulle besöka ett marint museum här i Barcelona, där vi även skulle träffa några spanska elever.

Det första vi gjorde på museet var att alla blev tvungna att buga framför en staty av kungen, för om man inte gjorde det skulle man tydligen få otur.

Efter det gjorde vi något som kallades ”ice breaker” där vi fick en lapp med påståenden och vi skulle hitta en spansk elev som stämde in med påståendena.

Vi fick även en uppgift som var att gå runt i museet i små grupper och hitta tre olika objekt som vi skulle skriva ner vad vi kände när vi såg dem, som vi sedan presenterade framför alla i ett konferensrum. Själv tyckte jag inte att det var så roligt då jag inte gillar att prata framför folk, speciellt inte på engelska.

I slutet fick vi ett kort på alla som ett litet minne vilket var roligt.

När vi var klara på museet följde de spanska eleverna med till Gunilla där vi åt lunch alla tillsammans.

Vid två tiden när spanjorerna hade lämnat gick några ut på stan och andra inklusive jag valde att sova i några timmar då man alltid är så trött här på båten eftersom man aldrig hinner vila upp sig.

Dagen avslutades med att vi gick till McDonalds och köpte McFlurry som många har blivit beroende av nu på senaste. Speciellt när McDonalds ligger precis vid båten.

Innan alla gick och la sig hade vi en myskväll i stora mässen.

Sofia Ricci, styrbords vakt