En arbetsdag på Gunilla som avslutades med en delikat middag.

Har under dagen tillsammans med min vakt fått beslå om nästan alla segel på båten, varefter vi fick sy en kort stund innan tiden var kommen för städning.

Som toakommendör är jag stolt över att alla badrum blev godkända på första försöket, även om några andra i vakten hade slarvat med dammtorkningen.

Vi hade under dagen ett födelsedagsbarn på Gunilla, vilket ledde till mjuk pepparkaka till tre-fikat. Marängen som serverades till var den godaste de flesta ombord någonsin ätit, och jag kan personligen bara instämma. Inte för seg, inte för mycket smak av ägg, perfekt. Till middagen serverades kyckling fajita, alltså fajitakryddad kyckling i tortillabröd tillsammans med grönsaker, yoghurtsås och riven ost. Mycket gott.

Rasmus Frennfelt, midskepps vakt