En intressant dag

Hej alla fina bloggläsare! Idag har varit en intressant dag full med fakta, historier och engelsktalande elever med brittisk accent.

08.00 hade vi uppställning och efter det gick alla med frivakt tillbaka till sina kojer för att sova. Eller jag gick i alla fall tillbaka till min koj för att få några extra timmars sömn. 10.40 stod hela klassen samlad på flytbryggan iklädd piké och därefter gick vi i samlad trupp bort mot The historic dockyard. Vi mötte upp några elever från Portsmouth Gramar School och gick sedan bort mot Mary Rosemuseet. Mary Rose är ett engelskt skepp som sjönk på 1500-talet. Ingen vet den exakta anledningen till varför skeppet sjönk, men det sjönk. 1980 hittades Mary Rose på botten utanför Portsmouth och nu har de gjort ett museum av alla kvarlevor. Självklart var besöket intressant, men helt onödigt då vi inte har en enda skoluppgift som hör till ämnet.

Efter besöket gick båda skolorna tillbaka till Gunilla där det väntades paj till middag. Innan middagen visade vi eleverna runt på Gunilla. Jag och mina två kompisar fick äran att visa 5 snälla och roliga elever runt. Vid middagen hade vi flera intressanta konversationer men det hela slutade i en tragedi. Vi blev allihop lite småförälskade i en av killarna. Sorgligt nog bor han i London och vi kommer aldrig mer träffas. Tur att jag har honom på Instagram.

När alla elever från Portsmouth Gramar School, tragiskt nog, gått hem så bestämde jag mig för att plugga. Eller jag fick rättare sagt ångest när jag såg några andra elever plugga på båten. Jag tvingade alltså mig själv till det, då jag ligger efter i alla ämnen. Pluggandet resulterade i en omgång Cluedo. Tyvärr vann jag inte. Bara nästan. Efter min nästan vinst pluggade jag lite till och fick faktiskt pyttelitet gjort. Framsteg enligt min åsikt.

Nöjd med dagen gick jag och la mig. Hoppas ni har lika intressanta och roliga dagar som vi har här på Gunilla.

Regniga hälsningar från Alexandra (:

Midskepps