En riktigt cheesy dag

En dag med skolbesök, souvenirshopping och ostar.

Dagen började som i vanlig ordning med att vi blev purrade för frukost klockan sju. Då jag var ganska så trött valde jag att sova vidare tills uppställningen.

Idag hade vi vårat första skolbesök. Äntligen något lite mer normalt på resan. Jag var i den senare gruppen så jag spenderade förmiddagen med att fortsätta sova. Vid kvart över 11 samlades alla på kajen för att bege sig mot skolan. När jag kom upp kändes det lite konstigt då vi bytt kajplats medans jag sov.

När vi kom fram till skolan var första intrycket att den var väldigt stor. Vi fick senare veta att det går ca 3000 elever på skolan vilket är en ganska så stor skillnad jämfört med våra 300. Vi presenterade oss och sedan fick vi sitta och prata lite i smågrupper. Efter ett tag fick vi en rundtur av skolan där de visade deras odlingar där de bland annat odlade grönsaker till skolmaten. De hade även kaniner, getter, kalkoner och höns. De hade en maskot också. När de berättade om att de hade en hund som maskot såg jag framför mig en människa i en hunddräkt så som det är i amerikanska filmer men det visade sig vara en livs levande riktig hund. Hunden bodde i en liten inhägnad på ca tre gånger tre meter. Det kändes lite konstigt att de hade den i en sådan liten bur. De berättade att de yngre eleverna gick ut med den på promenader så det är ju i alla fall något. De berättade även att hunden var en gammal gatuhund som de tagit in.

Efter besöket gick jag och några runt i souvenirbutiker. Vi gick in i en ostbutik och fick smaka på nästan varenda ost i hela butiken. Jag klagade inte. Imorgon ska vi åka vidare på nya äventyr till La Palma så det ska bli spännande.

Annie, babords vakt