Everglades!

Tja tja bloggen! Nu sitter jag utanför Gunilla vid kajen på kvällskvisten strax före läggdags klockan 23:24 för att uppdatera er om våran otroliga utflykt i Everglades!

Började dagen med uppställning klockan 07:55 för att hissa upp flaggorna samt lyssna på vad kaptens ord medans vi alla stod förberedda i långbyxor och packade väskor för att gå på bussen.

Bussresan tog cirka 1 timma och 30 minuter med väldigt nödvändig ventilation som räddade från denna sol som kokar kroppen!

När vi kom fram så fick vi träffa våra vägvisare som var klädda i den typiska amerikanska scoutkläderna och förklarade lite kort vad som väntade oss, sedan bar de av mot ett stopp mitt i en raksträcka där vi skulle gå av för att vandra genom ett träsk, där våra skor blev så leriga och förstörda, så näst intill alla vi elever kastade våra skor i soptunnan när vi kom hem tillbaks till Gunilla! Ledarna varnade även oss för alligatorer som skulle befinna sig i träsket som jag var extremt taggad inför men tyvärr så gömde de sig men när vi sedan var klara med träskvandringen och kom ut till vägen igen så var de dags för lite käk, sen mot alligatorerna där de garanterat befann sig!

De området där dessa alligatorer levde var väldigt stort och lite inhägnat så de inte kunde attackera oss, men det var inte de bästa säkerhetsstängsel utan alligatorerna skulle lätt kunna klättra sig upp till gångvägen, men det var ingen fara för tydligen så är inte alligatorer aggressiva alls mot människor så länge som man inte försöker se ut som deras mat!

När vi sen var klar med Evergladesutflykten så åkte vi hem och då var det dags för några timmar av frivakt som ledde oss till Miami Beach som är otroligt vackert och stort, tar flera minuter med taxi att ta sig från ena ändan till alla så det var lite svårt att hitta det man sökte efter.

Men nu ska jag sova för måste vara pigg inför sol och shopping imorgon! Tack för mig och hoppas ni blir avundsjuka!

Max Gjerde​

Midskepps