Färg i skogen

Nu är vi i Spanien och vi har bara cirka 2 veckor kvar på vår andra resa här på T/s Gunilla. Jag kan enkelt säga att denna resa är långt över förväntan och ännu en gång kan jag medge att välja denna skola var ett av mina bästa val hittills i mitt liv.

Här i norra Spanien har vi det gött och vi alla njuter av värme och inget gung. Stämningen i klassen är väldigt bra och dagens aktivitet gjorde den inte sämre.

Elmer i min vakt fixade så att vi alla kunde spela paintball i skogen. Vi i babord mötte midskepp och det blev en redigt go match. Vi körde sex matcher och tre olika spelsätt. Den första var att bara träffa alla i det andra laget, den andra att skydda en viss person i laget från att bli skjuten och den tredje var att hämta en flagga från mitten och springa tillbaka till sin bas. Till slut vann vi i babord med 4-2 och det kändes bra att sätta dem på plats. Som vinst får babord en timme mindre vakt. Trots all smärta så var de kul att se alla så positiva på fältet. Efter detta gick nästan alla vidare i staden och åt glass eller gick till stranden.

Midskepp vill ha revansch när vi är tillbaka i Göteborg vilket är en match de aldrig kommer vinna om det blir av. Hoppas ni har lite härligt väder i Sverige med och att inte den tråkiga hösten har kommit. Ha de göt haj!

Robert, babords egna göteborgare