Idag har vi påbörjat Atlanten resan mot Azorerna.
En typisk avgångsdag mår de flesta rätt illa, någon spyr medan vissa mår toppen. Under detta första dygnet har Styrbord inte visat sin bästa sida. Vanligtvis brukar det vara någon enstaka stackare med sjösjukeplåster som äter knäckebröd på låret. Men denna gång behövde backisarna bytas ut på grund av spya i byssan, rorgängaren likaså och helt plötsligt var arbetstyrkan bara två. Samtidigt som de krigade på ute på däck var jag i byssan. Där gick inte allt som planerat heller. Jästen till frallorna hade dött, men ingen tid att spilla så dom fick åka in i ugnen ändå.
Dom var så goda att vakten tryckte i sig 3-4 frallor var. Konsekvenserna blev förödande. Jästen tog fart i magarna och vakten började ana ugglor i mossen. Bubblorna ekade i lilla mässen, vi fick plöjt ut dom på däck igen medsamma.
/Meja
Publicerad:

Öckerö seglande gymnasieskola
Björnhuvudsvägen 45
475 31 Öckerö
Telefon: 031-97 62 00
e-post: kommun@ockero.se
