Första frivakten i Charleston!

01.15

"Godmorgon: Din fartygsvakt börjar om en kvart"

Halvsovandes hasade jag mig ned från min koj och klädde på mig. Jag gick till byssan och gjorde en kopp kaffe för att hålla mig vaken de nästkommande två timmarna. Sedan gick jag ut och märkte på det blöta däcket att jag precis kommit undan en regnskur. Hela min vakt spenderade jag sedan på att titta på de oräkneliga blixtar som lyser upp horisonten. 03.30 blev jag avbytt och gick till min koj där jag somnade så fort jag la mitt huvud på kudden.

07.00

"Godmorgon, frukots om en kvart."

Lite mer utvilad denna gången gick jag upp och käkade frukost. På uppställningen fick vi reda på att vi ska till Slave Mart under förmiddagen som är ett museum om slavhandeln i Charleston. Prommenaden dit gick på en knapp halvtimme. När vi väl kom fram fick vi en presentation om själva byggnaden där många slavar hade aktionerats ut, samt en överblick på slavhandeln i Charleston.

10.00

Efter besöket på Slave Mart hade vi inget mer studiebesök inplanerat för dagen och var därmed fria att göra vad vi ville. Jag och en kompis började gå runt för att upptäcka staden som vi inte hade kunnat göra dagen innen när vi anlände i och med att vi hade vakt. Vi spanade in många butiker som vi ville gå i men de flesta hade inte öppnat än. Tillslut kom vi till en park där vi hade tilgång till wifi. Där satte vi oss för att ringa våra familjer och vänner.

11.30

När vi pratat med vårra nära och kära bestämde vi oss för att gå till Target. Där mötte vi upp några andra och vi köpte baguetter som vi sedan käkade till lunch i samma park som vi i var tidigare. Efter luchen började vi leta efter secondhand affärer. Vi hittade några stycken som vi gick till men antingen var priserna jättehöga eller så var utbudet dåligt. Då beståmde vi oss för att åka till affärskedjan Goodwill. I Tampa hade vi varit på Goodwill och hittat många fynd så vi var hoppfulla att Charleston också skulle leverera.

13.00

Goodwill låg en bit utanför innerstaden så vi var tvugna att ta en uber dit. Jag hittade inget som jag ville köpe men flera av mina kompisar hittade ett eller två plagg. Efteråt tog vi en buss till Walmart där vi köpte lite snacks till nästkommande sjöben.

17.30

När vi var färdig shoppade tog vi en uber tillbaka till Gunilla för att göra oss i ordning inför middagen. Vi skulle äta ute så när alla var klara började jakten på en resturang. Detta var svårare än vad vi först hade tänkt då det var fullt på nästan varje resturang vi kom till. Tillslut kom vi till en sportbar som hade plats för oss. Där käkade vi otroligt goda hamburgare med sötpotatisfries.

21.00

Efter mycket förvirring angående dricksen lyckades vi lämna baren med endast 3 dollar i dricks för hela sällskapet. Vi gick tillbaka till båten där vi kollade på film innan vi gick och la oss runt 23.00

Torkel, misdkepps