Frivakt i Miami

Nu är vi här igen! Hur sjukt är inte det?!?! Den sista resan med Gunilla, lite vemodigt måste jag allt säga att det är.

Jag ska verkligen ta vara på varenda minut, varenda frivakt, varenda vakt, varenda solnedgång och varenda soluppgång. Jag ska ta vara på allt hur klyschigt det än låter. För sen tar faktiskt det här konstiga och underbara kapitlet slut.

Första natten på Gunilla var skön, efter en otroligt lång och plågsam resa var det skönt att bara kunna lägga sig i sin koj och slockna. Jag är i vakten babord så efter frukosten och uppställningen vandrade vi ut ett gäng på Miamis gator och hade frivakt. En lång promenad senare kom vi fram till Bay of Pigs museet och Lilla Havanna. Från att gå bland höghus och puls märktes kontrasterna tydligt när vi kom in i Lilla Havanna. Det var liksom en manjana känsla, alltså lugnt och skönt med konst, cigarrer och musik överallt. Det blev en försmak av Havanna som vi seglar mot på torsdag. Solen sken och det var varmt så det var en självklarhet att åka mot Miami beach. Där låg vi nästan hela babord i flera timmar och bara njöt. Ändå coolt att kunna säga att en varit på Miami beach. Jag brände axlarna en aning så solkräm måste bli en mer prioriterad sak.

Vi drog oss tillbaka mot båten igen för att fräscha till oss lite för middag i hamnen. Otroligt mysigt måste jag säga och en otroligt bra dag.

Karolina