Guidad tur på El Hierro

När man kommer till El Hierro kan man verkligen tänka sig hur vacker resten av ön är, då bara utsikten från hamnen är närmare sagolik. Jag kunde dock aldrig ens föreställa mig hur vacker ön faktiskt är.

Lördagen, självaste påskafton, blev vi upphämtade av guiden Raquell och ”världens bästa busschaufför”. De tog oss runt på ön och visade oss de mest fantastiska vyerna. Stoppen på vägen bestod av bland annat olika utkiksplatser som tack vare öns höga höjder gav oss otrolig utsikt över både hav, marken där nere, naturen runt omkring och även ett kik över molnen. Vi stannade även vid några naturliga pooler som även blev vår lunchplats. De naturliga poolerna var ganska kalla men det var lite uppfriskande, haha. Vi besökte även världens minsta hotell som vunnit den titeln av Guinness Rekordbok. Turens sista stopp var en liten stad där vi strosade runt lite och köpte lite dricka och glass.

Efter den guidade turen skjutsade den snälla busschauffören upp några av oss till huvudstaden Valverde. Jag, Pogge och Ebba strosade runt där en stund och avslutade besöket med en fantastisk middag och tog sedan bussen tillbaka till Gunilla.

Det har helt enkelt varit en otroligt trevlig dag. Det låga antal turister och den fantastiska naturen gör El Hierro till ett perfekt mål för nya upplevelser som jag skulle rekommendera till vem som helst.

Tilda Å