Gunilla spelen

Vi har lämnat Azorerna med ny energi, ny kapten och några nya befäl. Resan börjar närma sig sitt slut. Med bara 5dagar kvar av vårt näst sista sjöben styr vi mot England.

Det känns nästan overkligt att vi har korsat atlanten. Det börjar bli en vana att se delfiner och valar under sjöbenen vilket känns ganska häfftigt.

24 Maj - Maja fyller år vilket betyder att vi får kladkaka mums. Det blåser en del men det stoppar oss inte från ytterliggare en femkamp. Vi tävlade ibland annat knoptävling och att sätta segel. I vanlig ordning så vinner babord. Som pris fick babord en kaffe från befälets kaffemaskin. Denna kopp kaffe är alla elever villiga att betala mycket för så den kan man säja dyrt till motståndarlagen.

En tredjedel av båtens elever går runt med rosa kläder? Jag tror att dom fick lära sig den hårda vägen att man inte kan tvätta röda kläder med vita.

Ida-Karin Johansson. Babord.