Hej alla där hemma!

Dagarna på Gunilla rullar på som om vi aldrig gjort något annat i hela våra liv. Trots att vi idag varit här i endast 2 dagar, känns det som att vi varit här i all evighet.

Även idag stod det familisering på schemat. Hela klassen repeterar viktiga saker att komma ihåg och det har varit människor överallt. Vart man än vänder sig finns det en fin person som ler åt en och ger en energi. Vi får väl se hur det blir med det glada humöret när vi ger oss ut till sjöss.. Det känns fantastiskt att få uppleva denna sista resa med sa1417. Vi har gått igenom enormt mycket tillsammans och det är absolut något man kommer sakna efter studenten, men det är något man får ta då. Nu ska vi njuta av denna resa och alla nya upplevelser och erfarenheter vi får vara med om.

På tal om upplevelser, så var jag och tre andra med om häftig sådan idag. Vi var nämligen och kollade på basket! Miami Heat spelade mot Inidiana Pacers, NBA, och det var något man absolut inte ville missa. Vi vandrade bort till Miami Heats hemmaarena som ligger en kvarts promenad från båten där vi möttes av Miami Heat-tröjor och kepsar som alla trogna supportrar bar. Därför bestämde vi oss för att också anstränga oss lite och investera i lite Miami Heat-grejer. Det slutade med att vi handlade en keps, en tröja och 4 skumgummihänder som jag önskar att jag kunde visa er. Där satt vi sedan högst upp i arenan och hejade som galningar.

När vi satt där och kollade på matchen var det två tankar som slog mig. I början sjöng de USA:s nationalsång, och efteråt steg applåderna och skriken i hela arenan. Det fick mig att tänka på USA som land och vad som sker i landet just nu, framför allt att Donald Trump är den nya presidenten. Just därför är det extra spännande att vi i Mexico och Tampa kommer att genomföra intervjuer med befolkningen och undersöka vad de tycker om Trump. Den andra tanken som slog mig var hur häftigt hela detta äventyr vi är med om just nu är. Att vi, i vår vardag, kan åka och kolla på basket och ha the time of our lives i några timmar, för att sedan vandra tillbaka till Gunilla och bädda ner sig i sin koj. Vardagen här är annorlunda men samtidigt helt underbar.

Jag vill också passa på att hälsa hem till både mina och klassens nära och kära och hälsa att vi lever och har det bra! Även om mailen strular och vi inte kan svara på era mail. Annars är allt underbart ombord!

/ Maja, Midskepps