Hvidtfeldtska i Korsika

Idag har vi besökt en gammal skola på korsika. Sedan gick jag och några kompisar ut och käkade middag.

Dagen började som vanligt med att vi blev purrade klockan sju, käkade frukost och gick på uppställning.

Efter uppställningen så fick alla suget att plugga även om det inte var vi som hade lektion, så de flesta utav oss satt och pluggade. Jag tror även att det kan ha berott på att Johan byts ut mot Anna i nästa hamn, detta innebär att vissa uppgifter måste vara klara i nästa hamn.

Några timmar senare så käkade vi lunch, idag var det då blomkålssoppa vilket var väldigt gott. Efter käket så började vi göra oss iordning för avfärd mot skolan som vi skulle besöka, det har blivit lite av en rutin att göra sig iordning inför skolbesök. En stund senare står vi på maindeck och prickar av oss och sätter i oss i M.O.B- båten för att ta oss i land.

Vi tar oss fram i ett raskt tempo till skolan, som inte låg så långt bort. Skolan var i en gammal byggnad, den påminde mig väldigt mycket om hvidtfeldtska, inte bara var det utseendet som fick mig att tänka att det var som hvidtfeldtska, utan det var även att det fanns mycket historia bakom skolan.

När vi väl var på skolan så fick jag och tre andra personer fått vara på en lektion, dock var det lite kommunikationsproblem eftersom att varken läraren eller eleverna kunde engelska. Efter lektionen fick vi en rundvandring på skolan, det kändes som vi fick gå runt skolan flera gånger.

Efteråt gick jag och nio andra personer ut och käkade på en restaurang vid hamnen, det var jättegott och jättemysigt. Sedan åkte vi tillbaka till Gunilla och chillade.

Oscar Hansson Pablo, babords vakt