Min halloween på Gunilla

Dagen började som det brukar när man ligger till hamn men denna gången låg vi i Barcelona och den hemska lukten från staden och hamnen slår en när man gick ut genom dörren till uppställningen på stor däck.

Vi alla var uppspelta för vi hade hört att på den förra halloween så hade alla befäl lämnat båten så att eleverna fick Gunilla för sig själva, men vi fick snart reda på att detta rykte inte stämde och alla blev lite besvikna förutom barbord som hade vakt och inte fick gå i land oavsett. Men till allas överraskning så gick dom flesta befäl i land på kvällen men det spelade inte så stor roll eftersom dom flesta elever gick i land för att antingen göra skolarbete eller se stan, Och eftersom det finns en viss tid att vara tillbaka så gick det inte att se alla pynt som har blivit upphängda av spanjorerna. Tyvärr så hade jag vakt dagen efter så jag gick och la mig tidigare än dom flesta och sov gott hela natten.

Edvin Boberg, styrbords vakt