Nere på botten här är det toppen, titta och njut!

Tredje dagen på Bermuda har nu gått, men det är ännu inte ett minne blott. Kuckeli ku sa rondman klockan 7, upp o stå, vad var tanken då? Frukost som vanligt, mycket gröt och en massa härligt tjöt. Kiki vid uppställningen sa att det var dagboksdag idag. Mitt namn nämndes och jag skämdes. Dagens planering var snorkling med klassen, men jag ville egentligen inte doppa tassen. En timme innan avresa var det dags för vakt och det var minsann en slakt! En outhärdlig värme och ständigt måleri, jag dör hellre av hypotermi. Båten hämtade oss vid halv tio, men jag trodde den var halv nio. Stressad sprang jag ner till min hytt där det luktade som om någon hade spytt. Tiden var knapp men jag kom ikapp. Vi skulle ut och snorkla bland rev och fisk, mycket bättre än disk! Jag tog på mig cyklopet och kasta mig ner i det blå skåpet. Vattnet var kallt men väldigt klart, det var helt enkelt underbart. Jag såg koraller av olika slag, röda och somliga tyvärr döda. En del sköldpaddor kom på besök, men de ville inte ha något stök. Men det var bara bekymmer för dem vet hur man rymmer. Dem har läst i någon bok hur man kan fly från drag och krok.

Väl hemma igen var det dags för städ. Vår styrman sa att det här är verkligen inte bra. Hans dröm om en dag bli boss ledde till att han gick loss. Underkända vi blev, gång efter gång och jag ville bara gömma mig i en kokong. Vi klarade det till slut, men innan dess var det surt. När middagen var klar var vi äntligen lediga och befälen blev fredliga.

Nu sitter jag här i mässen och njuter av min sockerdricka. Jag tog några klunkar och fick en go kick. Det är nu dags att bege sig till min koj, den här dagen har till en större del varit skoj. Resan hittills har varit mycket rolig och väldig solig.

Många trevliga saker har hänt och jag har väldigt mycket jag gärna vill berätta men jag kan tyvärr inte fortsätta. Hoppas ni har det bra där hemma. Mycket sol har jag hört, det verkar faktiskt lite stört.

Tack adjö, ses på Öckerö!

/Robin Hultgren NAS1619