Resdag 1, Blogg

Blandade känslor

Text

Första resdagen, klassen var idag en blandning mellan glädje och sorg. Min dag startade klockan 03.20 då mitt larm gick på hotellrummet. Jag och mina föräldrar tog oss sedan till Lisebergs entré där vi möttes av trötta, uppspelta och lesdna vänner. Det är svårt att beskriva känslan man har innan ett äventyr som detta. Helt sjukt att detta är början på något så stort! Tur bara att jag inte brukar ha så mycket hemlängtan. Resan till Malaga gick snabbt och lätt för de flesta. En tjej fick med sig fel pass men det löste sig också tillslut. Hon fick ta ett senare flyg och anslöt till oss några timmar senare. Väl framme på båten fick vi middag och sedan tillfälle att installera oss i våra hytter och gå igenom lite säkerhetssaker. När klockan var ca åtta fick vi fritid och redan då gick de flesta och la sig för att vila upp inför morgondagen. Jag stannade uppe med några till och spelade kort och pratade. Jag har en bra känsla inför denna resan! Nu börjar det!!