Samarbete är a & o

Dagen började kl 06.00 på Göteborgsoperan. Vi skulle åka flyga från Stockholm istället för Göteborg så det blev en sex timmar lång bussresa upp. Vi hade packat matsäck och käkade längs vägen. Därifrån skulle vi flyga direkt till Miami, vilket tog ungefär 9 timmar. När vi var framme vid kajen var kl 03.00 svensk tid och 20.00 lokal tid.

Det hade börjat regna så vi skyndade oss med att få på väskorna på skeppet. Tillsammans bildade vi en lång kedja av elever som langade på väskorna. Det var fint att se alla samarbeta så bra. Efter detta gjorde folk lite vad de kände för. Vissa gick och käkade från restkylen medan andra packade upp. Det var mycket hög luftfuktighet och dessutom hade det varit en lång dag så det var aningen lökigt i luften. Så när folket hade packat upp bildades kö till duscharna. Strax därefter gick folk och lade sig.

Maja Nilsson