Sätta segel?

Hemma är det fullt upp med studenter och 18 årsdagar! Min vakt, styrbord, har inför detta sjöben bytt till 4-8 vakten vilket jag längtade till. Det verkar vara 4-8 vakten som sätter segel istället för att ta ner dem. Det är ju roligare att öka i fart!

Vi är inne på fjärde dygnet på detta sjöben och allt går bra. 4-8 vakten gör precis vad jag trodde. Vi sätter segel och håller mer fokus på seglingen än vad de andra vakterna gör och vi ser soluppgångarna. Därför tycker jag denna vakt är kul än så länge. Däremot så fattar jag inte riktigt hur man ska sova. Det känns som vi sover hela tiden…

Annars är inte denna dagen än så länge särskilt speciell. Jag och Ludwig Andihn har vart backisar senaste dygnet. Alltid lika kul i byssan! Senare ska vi upp och då är jag arbetsstyrka. Valkarna blir hårdare och hårdare men det är bara ball.

Just nu måste jag erkänna att jag saknar hem till Göteborg och alla kompisar där hemma. Allt studentkaos och glada människor. Är lite bitter för det men idag tar Öckerö studenten och jag ska hälsa från alla här på båten. Vi önskar er en underbar sommar.

Henrik Mark