Sintra bjuder på vackra vyer

Ni är inte de enda som får stå ut med höstväder, utan även vi har fått besök av regn.

Idag har vi i klassen gjort en gemensam dagsutflykt till staden Sintra. Där har vi besökt lämningar som sträcker sig ända tillbaka till den moriska tiden. Det var en fästning med maffig utsikt över hela staden. Ni är dock inte de enda som får stå ut med höstväder, utan även vi har fått besök av regn. Eftersom vi var på en hög höjd omringades vi av molnen och kunde se dem röra sig runt oss, vilket gav en riktigt mäktig känsla.

Efter fästningen fortsatte vi upp för berget för att titta på ett slott från 1800-talet. Slottets olika delar hade skilda färger och form, vilket gav upphov till en väldigt speciell men iögonfallande fasad. Även där bjöds det på en häftig utsikt och det var många som hade kameran nära till hands.

Nu väntar avslutningsmiddag och slutstädning, sedan är vi redo för hemgång. Vi ser fram emot att träffa er alla igen! Hoppas att ni får en fin helg!

Hanna Edgren

Midskepps vakt