Sista dagen i Barcelona

Hej!

Idag är sista dagen som vi är i Barcelona. Vi åker kl 10 imorgon för att segla till Mallorca. Idag har det inte hänt så mycket, Styrbord hade vakt och vi andra fick chansen att gå i stan en sista gång på denna resa. Barcelona var en mycket intressant stad med mycket sevärdheter. Gatan "La Rambla" var en upplevelse att gå på och kaffet här var väldigt gott. Smågatorna hade intressanta butiker, vilket var uppskattat av eleverna.

Med svaga vindbrisar och en våghöjd på 10 cm så har det varit lugnt. Med solsken och en del varierade moln över himmeln så har man njutit.

Efter att ha suttit på ett av de fina kaféerna med en väldoftande rackare gjord på utvalda kaffebönor, så känner man en glädje och tacksamhet för hamnlivet som elev. Att se människorna passera förbi, vissa turrister och andra som knegar för riksdaler speglar en del av vimlet på la Rambla och den skimrande staden Barcelona. Efter en go pratstund med ligan, så drog dagen vidare genom hamnen och tillbaka till det pittoreska köpcentret som Gunilla ligger utanför. Efter en dag med mycket intryck från både staden och lokalbefolkningens kulturella vardagsliv så avslutas dagen med samtal över "Cervecería La Surenas" wifi till nära och kära och andra bekanta som inte delar denna stund med oss här i det skimrande vackra Barcelona.

Med de orden vill jag tacka för kaffet och alla er läsare som följer denna fantastiskt spännande resa med Gunilla.

~ Petter Alexandersson