Skepp ohoj tvärkoj!

Idag är det en lycklig dag på båten, speciellt för de som sover i tvärkojer. Under natten har vi nämligen bytt kurs och satt alla segel, vilket innebär att de som sover tvärskepps slipper slå i huvudet mellan varje våg.

Ljudet av vågor som slår mot skrovet och ger känslan att Gunnis snart ska falla isär har även försvunnit vilket får oss alla att sova lite tryggare. Det faktum att samtliga i besättningen spenderade gårkvällen med spelkväll och popcorn gjorde även att de flesta somnade med ett leende på läpparna.

Men det finns andra saker som i framtiden kommer hålla besättningen vakna om nätterna. Igår kväll startade nämligen den gamla hederliga mördarleken och redan under natten har två offer skördats. Det första mordet skedde i elevkorridoren då en elev lämnade över en hårddisk till en annan. Det var fruktansvärt. Än så länge är i alla fall jag vid liv så ni där hemma kan sova lugnt. ;)

Just i dessa dagar kommer mordstatistiken troligen ligga på en extra hög nivå då tankspriddheten bland oss alla är i sitt esse just nu. Vi alla går nämligen runt och dagdrömmer om Jamaica som nu bara är två dagar bort, vilket inte är det ultimata tillståndet när det går omkring mördare på båten. Extra kul är det även eftersom att det är första gången som Gunilla någonsin tar sig till Jamaica och vi alla är mycket förväntansfulla på vad det finns för äventyr att ta sig an i denna hamn. Som den sjösjuka själ jag är, är jag även tacksam över att snart få sätta fötterna på fast mark likväl som att få bunkra upp med godis och stilla mitt crave efter choklad som börjar kännas olidligt.

Med detta sagt vill jag tacka för denna gång och jag hoppas att jag fortfarande är vid liv vid nästa bloggtillfälle så att ni får veta vad som händer på Gunilla då.

Over and out!

Amanda Waters, Midskepps