Skolbesök och live musik på däck

Jag vaknade idag upp i min koj och insåg att det var vaktdag för mig, jag släpade mig långsamt mot frukosten och gruvade mig för dagen eftersom jag igår hörde att vi skulle ta ut alla tvättmaskiner från tvättstugan och renovera dem.

Som tur var fick jag bara en massa små jobb under dagen som var väldigt lätta och ibland också mysiga. Jag och en kompis fick montera tillbaka toalettdörrarna som hade varit uppe på däck för att bli lackade i några dagar så nu kan vi äntligen använda alla toaletterna igen. Sedan fick vi sätta upp en presenning som förberedelse för att det ska komma ett band och spela live musik här ikväll, vi fixade också lite mysiga ljus så att vi kan få en riktigt fin stämning.

Kl 14.00 kom det några elever från Sutton Park School där naturarna hade varit för några dagar sedan på besök. De kom hit och fikade lite och fick en fin tour av båten medan vi fick snacka lite med eleverna. Det serverades på både äppelpaj och bär paj till tre fika och båda två var en väldigt stor hit med alla som smakade, det lönar sig definitivt att ha en konditor som kock. Alla eleverna var väldigt snälla och verkade väldigt taggade på att stanna så länge som möjligt så att det kunde skippa skolan, precis som att vi var väldigt taggade på att de skulle stanna så att vi kunde skippa arbetet.

På kvällen kom det 4 musiker som skulle spela musik med irländska trummor och en irländsk säckpipa. De spelade klassisk irländsk musik blandat med att vi sjöng några Gunilla klassiker om backisar och rondmän med ett litet inslag av Poseidon.

Imorron har jag frivakt och ska gå till Trinity college och leta lite souvenirer och presenter till familjen hemma.

Ellen A