Stonehenge och Salisbury

Den 10 juni börjar frukosten med födelsedagssång för Kimrobin, även på uppställningen sjöng vi för honom och sedan var det dags för att ta en buss till Stonehenge.

Bussresan gick genom The new forest istället för på motorvägen och vi såg hästar där. När vi kom fram fick vi ta en coach till stenarna och så gick vi runt där lite. Vi hade ingen guide och det fanns inte jättemycket info att läsa om stenarna där heller. Sedan åkte vi till Salisbury som är en brittisk stad på landsbygden, där fanns det ett svenskt café som man kunde köpa svenskt godis på. Kl 15.00 hade vi tre-fika på ett bageri där vi fick dricka te och äta scones med cluttted cream och marmelad på, vilket var jättegott. Några av oss gick in i second-hand-butiker och sedan tog vi oss mot bussen för att åkta tillbaka till Portsmouth igen. Bussen stannade där den hämtat oss samma morgon. Väl av bussen inser en av eleverna att han glömt sin väska ombord och just när han springer tillbaka kör bussen iväg :( Han grät och vi fick ta honom till Gunilla för att trösta honom. Snipp snapp snut nu var sagan slut. Kattis, BB.