Utflykt och spyor

Det närmar sig slutet på denna resa och det är snart dags att bege sig till Miami och eftersom jag förmodligen inte får gå iland tills vi kommit fram så längtar jag enormt tills dess.

Det är nu mindre än två veckor kvar av denna resa. Det känns som jag varit här på båten i evigheter men samtidigt så har det gått väldigt fort, och i övermorgon så lämnar vi Santo Domingo för att börja på vårt sista sjöben mot Miami. Det är blandade känslor, längtar till att komma hem men jag kommer nog ändå att sakna båtlivet och att klättra upp till röjeln.

Just nu är livet allmänt dåligt. Jag har blivit matförgiftad av en caesarsallad jag åt till lunch i förrgår på stranden Boca Chica som dessutom såg ut att vara ett fint och fräscht ställe där man kunde betala med kort, var ganska dyrt och verkade tillhöra ett hotell. Jag har nu lärt mig att det inte går att lita på såna ställen heller. Dagen började med att jag vakande och mådde dåligt men jag valde att följa med på dagens utflykt till ”Hermanas Mirabal” ändå, då jag inte ville missa något. Det var dock ett misstag eftersom jag under hela bussresan spydde och sedan fortsatte spy när vi kom fram till museet. Efter en liten stund så kom vi fram till att jag tillsammans med Anna, en vaktledare, skulle åka tillbaks till båten med en uber efter en snabb titt inne på museet. Tyvärr går saker och ting inte lika fort i Karibien som det gör i Sverige. Kändes som flera timmar innan vi kunde börja åka tillbaka med en 2,5 timmars bilfärd. Det var tur att jag fick med mig plastpåsar om man säger så!

Nu är jag isolerad i sjukhytten tillsammans med Ellen som också åt caesarsallad tillsammans med mig. Jag har slutat spy eftersom jag började tidigt imorse medans hon började strax efter att jag börjat åka tillbaks till båten, så hon spyr svart p.g.a. koltabletterna vi fått av Johannes, sjukansvarige, och jag har tråkigt och är irriterad. Jag kommer förmodligen inte få följa med på skolbesöket imorgon vilket gör mig stressad då vi har mycket skoluppgifter i denna hamnen som jag redan varit stressad över. Det är även min sista frivakt imorgon men den kommer jag ju få tillbringa på båten med största sannolikhet, så nästa gång jag får gå iland blir nog i Miami.

Livet är verkligen på topp!

Frida Palm