Utflykt till Ronda, Andalusien

Klockan 9:00 samlades alla elever, både natur- och sjöfart eleverna på kajen med våra pikèer redo för avgång mot Ronda, Andalusien. Åkturen var lång och stillsam så de flesta utav oss valde att ta igen alla de timmars sömn som förlorats över det slitsamma arbetet ombord som
t.ex. att kolla på Game of Thrones och äta godis. Från att ha sett gator fyllda med liv och rörelse vaknade jag upp till tomma, gula ängar. Men detta skiftade snabbt när vi väl kom in i den mysiga, soliga staden Ronda. Staden var fylld av gammal arkitektur, starka färger och god mat. På Rondas main street gick vi förbi Bershka och Women’s Secret vilket motsvarar Sveriges Lindex och H&M och på slutet av den långa promenaden genom stan bestämde vi oss för att hitta ett café att sätta oss på. Efter en lång jakt på ett café med goda desserter och fin utsikt hittade vi ett precis över ravinen El Tajo. Ravinen var 120 meter djup och delade staden i två delar och detta fick vi första plats utsikt på när vi här spenderade den resterande dagen på uteserveringen. Mätta och belåtna drog vi oss tillbaka till bussen där en till tupplur väntade oss och med minusgrader och snö hemma i Sverige kunde vi reflektera tillbaka på dagen med ett stort leende på läpparna.

Setare Azad Mohammad, Styrbord