Väckt av snarkningar

Idag vaknade jag upp tidigare än vanligt för min hyttkompis snarkade, som hon gör varje natt. Jag försökte att spela in henne så hon ska tro mig när hon vaknar, men precis när jag börjar spela in blir det tyst. Ganska otroligt...

Men det var bara en timme kvar till lunch så jag fick ändå några timmars sömn. Lunchen idag var pasta med ost och skinksås vilket var en populär maträtt bland de flesta i vakten. Efter lunchen hade vi lektioner som gick förvånansvärt bra och var mycket effektiva. Efter några snabba lektionstimmar var det dags för vakt och jag var backis. Det blåser inte mycket just nu så vi går långsamt men det gungar väldigt mycket. Gungningen är det värsta med att vara backis då allt blir livsfarligt. Durken blir en isbana och alla redskap man håller i handen kan bli ett vapen när man halkar. Som tur är finns det salt man kan strö ut för att det ska bli mindre halt.

Under nattvakten var det otroligt mycket stjärnor. Bara under uppställningen hann jag se ett stjärnfall. Resterande vakten som var arbetsstyrka tydde stjärnor och såg ännu fler stjärnfall. I byssan gjorde vi i stället nattfika och diskade. Vi avslutade vakten med en sång till babord som vanligt och den blev återigen succé. Nu ska vi gå och lägga oss för att tagga upp inför en ny vakt imorgon.

Bianca SAB 2124