Onsdag och dag 2 på Gunilla. Uppställning kl 8 som vanligt och efter en del information om dagen, så var det dags att fortsätta med familesering. Vi klättrare i masten och övade på att beslå och avbeslå segel.
Lunchen blev lite försenad för vi hade besök av saneringsinspektion men tillslut åt vi och vi fick fisk och potatis.

Efter lunchen så bytte vi om och packade väskorna med badkläder och vatten. Vi tog taxi bort mot Caldeira velha, som var ett ställe som var utlovat med varma källor. Dessvärre så blev vi besvikna när vi kom dit och fick reda på att området hade städdag på alla källor, i och med de var alla varma källor avstängda. Men vi gick in till området och fick se en fantastisk natur runt om. Vi var suga på att utforska mer, vi tog en vandrings tur på någon timme. Trots att vädret här just nu som är växlande regn och molnighet som kommer till och från, så hade vi glada miner och musik i väskan. Efter en lång promenad med väldigt växlande väder så var vi framme vid ett vatten fall, där bestämde sig några av oss att ta ett dopp i forsen nedanför vattenfallet. Vi fortsatte vår vandring längs en slingrande bergsväg ända ner till en stadsdel där vi åt middag innan vi begav oss tillbaka till båten. Väl på båten tog vi en dusch och spelade kort innan läggdags!
Penny O
Publicerad:

Öckerö seglande gymnasieskola
Björnhuvudsvägen 45
475 31 Öckerö
Telefon: 031-97 62 00
e-post: kommun@ockero.se
