Vår första dag i Agadir

Vi blev alla överrumplade av värmen så fort vi gick ut ur planet. Trots att det var varmt så blev tyvärr många missnöjda då vinden blåste i våra ansikten och man kunde känna lite kyla.

Tidigare idag så vaknade de olästa av oss när vår kapten sa: ”Mina damer och herrar, vi närmar oss nu Al-Masira flygplats så var snälla att spänna fast er”. Personen bredvid mig sa med en överraskad röst: Kolla på de där bergen, dem är jättevackra!” Jag blev lika överraskad eftersom att jag aldrig hade sett något liknande.

När vi landade så var alla fort på fötterna och på väg emot dörren. Vi blev alla överrumplade av värmen så fort vi gick ut ur planet. Trotts att det var varmt så blev tyvärr många missnöjda då vinden blåste i våra ansikten och man kunde känna lite kyla. Till vår förvåning så var våra skolkamrater ifrån natur och sjöfart också på flygplatsen, vi blev alla mycket varmare inombords trots den kalla vinden. Vi lämnade flygplatsen utan att säga ett ord till dem, vi var dock givetvis glada att ha få sett dem.

Vi hoppade exalterat på vår buss till skeppet och vi blev mycket nöjda med att bussen hade en AC eftersom att solen började att bränna oss. När vi anlände så blev jag chockad då jag såg att vårt skepp var störst i hamn, detta ledde till att Gunilla uppfattades som större än vad hon var. Efter en lång resa så var vi alla hungriga, vi hade tur och lunchen blev serverad på momangen. Efter lunchen så var vi lediga i en timme innan vi skulle på en uppställning på däck. Vår kapten är en seriös man, hursomhelst trots det så var resten av befälen trevliga så länge som vi gjorde som vi blev tillsagda. Till exempel så skulle vi vara på uppställningen fem minuter innan utsatt tid.

Det var en lång och jobbig resa och nu när vi är här så kommer det ta ett tag innan vi vänjer oss, inom sinom tid så kommer i kalla detta hem.

Adrian