Avslutningsmiddag

Idag har vi haft stora packdagen.

Det innebär på förmiddagen var de som sover i överkojer ombord och packade och hade vakt och på eftermiddagen var det de som sover i underkojers tur att packa. Alla elever fick ca 1,5 timmar när de är själva i sin hytt för att kunna packa. När väskan var färdigpackad bars den upp på däck där den förvaras fram till vi mönstrar av på lördag. Det kräver en del planering för att lägga saker som man kommer att behöva högt upp i sin packning. Bagagevågen användes flitigt för att kolla väskornas vikt.

Själv ägnade jag förmiddagen åt att fylla i alla papper som immigration ska ha vid avmönstringen på lördag innan vi åker till flygplatsen.

Klockan 1800 var alla ombord igen och det var dags för avslutnings-middagen. Johan och Mats har tillsammans med backisarna ägnat hela dagen åt att förbereda kvällens middag. Festkommittén har organiserat olika aktiviteter. Finklädda elever och befäl minglade på däck och fortsatte sedan till dukat bord i stora mässen. Middagen avslutades med filmvisning och efter det kampen mot piñatan på däck. Det var en jättemysig kväll med mycket värme!

Allt väl ombord!

Katarina Lindgren