Dagen efter

Som en bal på slottet, som en dans på rosor, som det bästa ever!

Vi är lite i ”dagen-efter-mood” idag, dels för att gårdagens avslutningsmiddag bjöd på fantastisk mat men också fantastiska uppträdanden. Var är Idol-juryn när man behöver dem?

Vi åt lite för mycket av all den goda maten men uppträdandena och allt det roliga var så där lysande att man aldrig ville att festen skulle ta slut. Vid 21.45 kom kapten ner och knackade mig på axeln och undrade om vi var klara snart… Jag lyckades ”köpa” till mig ytterligare en halvtimme. Babord bjöd på sång med en text så bra att Benny & Björn borde anlita gänget till nästa musikal. Styrbord visade upp sina bästa ”California Girls” och slog alla andra försök till koreografi, någonsin. Midskepps tog oss tillbaka till påskens ursprung på ett vis man sällan skådat och visade samtidigt hur båtens PA-system egentligen ska användas. Vad jag gjorde? Höll ett töntigt tal på rim om hur fantastiska våra sammanlagda 117 dagar ombord varit sen resa 1. Som vanligt grät jag en skvätt (eftersom jag är lagt åt det lite tåriga hållet) och var lite tantlöjlig på alla vis. En bra kväll helt enkelt ;)

Nu har lotsen kommit och håller som bäst på att ta oss in till down town, Miami. Idag får alla elever gå i land och njuta lite av de få dagar vi har kvar på resan.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare