Den magiska ön

Hur beskriver man en ö som är magiskt vacker, går det ens? När man tänker nu går det inte att toppa detta och bakom nästa krök dyker det upp något som är ännu vackrare. Detta händer hela tiden.

Kombinationen svart lava och illgröna växter och träd som ibland döljs av vita små molntussar är fantastiskt. De höga bergstopparna som tar en rätt upp i himlen och skogarna som är en blandning av sagovärld och en snygg naturfilm. Det går egentligen inte att beskriva, det måste upplevas! El Hierro är nog det mest otroliga jag upplevt på en och samma plats. Det går inte att tröttna heller, för det dyker hela tiden upp nya vyer som tar andan ur en. Om du har möjlighet och om du kan så åk hit! Utrusta dig med bra vandringsskor och var beredd på att använda alla superlativ du kan, konstant hela tiden.

Tänk att vi har haft möjlighet att komma hit med Gunilla och ta det av allt det här vackra. Att vi fått lära oss galet mycket om öns historia, klimatzoner, monopol och korruption. Det ska bli väldigt spännande att ta tag i våra skoluppgifter när lektionerna startar imorgon. Idag lämnar vi El Hierro och seglar mot Madiera och Funchal med ny kunskap, nya upplevelser och galet många foton i våra mobiler.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare