En lätt korkad tipsrunda

Eftersom vi fick tre dagar extra på Grenada och dessutom lämnade hamnen en torsdag var det inte riktigt läge att ha en mysfredag. Istället ångade vi på med lektioner och skoluppgifter fram till söndag då eleverna fick gå tant Anne-Lis lätt korkade tipsrunda.

Så funkar livet ombord. Vi jobbar på som tusan när vi måste och när det blir söndag fortsätter vi jobba fast på annat vis. Vakterna går som vanligt men vi ska klämma in säkerhetsövning, stormöte, elevråd, båtråd och något kul.

Allt detta gjorde vi men sen kom regnet….. Mitt i tipspromenaden som gick runt båten och innehöll 13 frågor med totalt omöjliga svar regnade den bort. Ni där hemma kanske tänker att det var ju tur eftersom tipspromenader sällan är roliga. Men eftersom jag lever efter devisen ”noll självkännedom” vill jag ändå påstå att just denna tipsrunda faktiskt är rolig. Dessutom ska man inte underskatta ett rejält pris. Den vakt som vinner får en nachokväll med världens bästa guacamole (noll självkännedom igen). Alla vill gå tipspromenaden och alla vill vinna. Just nu leder en vakt stort, vilket beror på att de hann gå precis innan regnet kom. Nu måste jag på något vis fixa så att de andra kan nå det åtråvärda priset. Får lösa det på ett bra vis.

Annars bjöd söndagen på en bra säkerhetsövning och flera bra möten. Vi har det bra ombord och lyssnar på varandra. Snart är vi dessutom framme i den hamn som är min personliga favorithamn!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildnigsledare