Halloween

Idag är det fest. Halloweenfesten som vi planerat sen augusti ska gå av stapeln och hela min hytt är belamrad med rekvisita, chips, drickor och godis.

Ikväll 20.00 ska båten vara förvandlad till ett spökskepp, musik ska riggas och skålar ska fyllas med kaloririka snacks. Efter middagen som serveras 18.00 är det strängt förbjudet för eleverna att komma upp på däck. De får komma ut först när allt är på plats och bli överraskade. Några av eleverna har haft med pynt hemifrån och jag har köpt en hel del i tidigare hamnar. Det mesta går att återanvända så nu kan fler klasser har halloweenfest framöver.

20.00 kommer Shrek och Fiona, Abba, vargarna, piraterna, elever utklädda till vaktledare och kapten, en flygvärdinna, den lilla tanten och många fler upp på däck. Alla är glada och festen börjar! Godis äts i mängder, snacksen går åt och morotskakan med ”äckliga” ögon och spindlar är snart slut. Det dansas och hoppas i ett par timmar.

Efter städning och diskning kryper jag till kojs och är väldigt glad över att festen blev lyckad och att eleverna haft kul!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare