Hoppsan, är vi redan framme?

Efter att allt gått i samma lunk i drygt två veckor, fick vi i dag plötsligt väldigt bråttom. Tack vare de senaste dagarnas förliga, och relativt hårda, vindar stod det i dag klart, att vi kommer att anlända till Grenada ett helt dygn för tidigt. Hur skönt detta än må vara, kvarstår det faktum att vi ”missar” en hel dags skolarbete.

Just nu sitter jag och klurar på hur jag ska lösa detta angenäma problem på bästa sätt för samtliga elever. Om det inte vore för den dead line som föreligger i svenska och naturkunskap, så vore det naturligtvis inget problem, men som det ser ut för tillfället blir babordsvaken allra mest drabbad. Jag tror bestämt att jag får flirta lite med kapten, om jag ska få någon rätsida på mitt dilemma… :-)

Personligen har jag också en hel del pappersarbete kvar, men det får väl i värsta fall anstå tills senare. Nu ser jag i alla fall fram emot att åter få fast mark under fötterna och färskt dopp till kaffet. Ett och annat dopp i havet lär det nog också bli!

KiKi Åstrand

utbildningsledare