Jobb på riktigt startar idag

För min del består dagen av förberedelser inför sjöben 4 som går från Palma de Mallorca till Gibraltar och vi har 6 sjödagar framför oss. Jag hoppas att detta ben blir lindrigare än förra vad gäller sjösjukan.

För mig börjar jobbet på riktigt idag när KiKi har lämnat över och rest hem för att på måndag ”som vanligt” gå till jobbet och Öckerö seglande. Det är inte utan att jag nyper mig lite i armen, samtidigt som det är helt naturligt att vara här och träffa eleverna. Sist vi sågs var kanske i fysiksalen, eller i sal M och inför seglingskursen, nu är vi här i medelhavet!

Eleverna har, efter en lång utflyktsdag igår, passat på att utforska Palma en sista gång. Ganska många passade på att besöka den Spanska militärhangar som lagt till precis intill oss, ska vara Spaniens största sägs det. Några passade på att bada, solen värmde gott fram till kvällen. Några tog bussen ut från centrala stan och fick en lååång promenad tillbaka, bra med motion! Många passade också på att påbörja/slutföra svenskauppgift och kemirapport.

Det känns kul och bra att vara här och nu ser jag fram emot en inte alltför besvärlig seglingsdag imorgon.

Anna-Lotta Engström

Utbildningsledare