Kalle kock

-”Här gör vi sjömän av barn och en riktig sjöman ska va tatuerad…”Julia och Olivia är nytatuerade och stolta

Kalle, vår förstekock är en inspirationskälla för eleverna ombord, inte nog med att han kan smiska till en fantastisk risgrynsgröt juligare än vanligt, han är dessutom fullkomligt fullklottrad av tatueringar.

Redan tidigt i hans skolliv sa kuratorer och syokonsulenter med ett bekymrat ansiktsuttryck –”Vad ska det bli av dig Kalle…”

…Han har inte blivit nått ännu, men han har det bra ändå. Han lever ett enkelt liv när han är hemma i Sverige, boende på sin husbåt in the Big Hissingshippi River. När han mönstrar av skutan kan det bli en avstickare till ett exotiskt land innan det är dags för nästa jobb.

Eleverna ombord har kämpat sig igenom högstadiet, tragglat och pluggat för att få poäng nog för att komma in på den seglande gymnasieskolan… Men det finns ju andra vägar att gå för att komma hit, Kalle gick köksvägen. Förutom att han är kock så jobbar han som journalist på Sveriges radio, Han var bla. med och rapportera om branden på Björkö i somras. Vår resa lutar sig tillbaka på en journalistisk redovisningsmodell, så Kalles kunskaper är guld värda för oss på vår resa…Han är inte så farlig som han låter eller ser ut, han är helt enkelt en go gubbe från Götet som gör livet gött ombord. Allt gött å Tack för idag.

DosJakob